فراخوان مسابقه عکس کاخ نیاوران

مسابقه عکس این هفته آیتوریسما به مجموعه کاخ نیاوران اختصاص یافته است. مجموعه آیتوریسما در راستای به نمایش گذاشتن آثار عکاسان و معرفی کاخ نیاوران، اقدام به برگزاری مسابقه عکاسی نموده است. این مسابقه عکس از طریق فراخوان آن در اینستاگرام آیتوریسما انجام خواهد شد و مشارکت در آن برای عموم کاربران آزاد است. جهت اطلاع از برگزاری مسابقه عکس و رویدادهای مرتبط، به صفحه اینستاگرام آیتوریسما مراجعه نمایید.

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران در شمال شرق تهران، شمیرانات، قرار دارد. شکل گیری این کاخ و آغاز ساخت و ساز در این مجموعه به دوران قاجار بازمی گردد. بناهای مجموعه کاخ نیاوران متعلق به دوره های قاجار و پهلوی می باشد. ابتدا شاهان قاجار کاخ نیاوران را مکان خوش آب و هوا جهت اقامت ییلاقی خویش برگزیدند. فتحعلی شاه قاجار برای تفریحات تابستانی خود دستور می دهد تا در منطقه ای خوش آب و هوا خارج از شهر تهران که وسعتی بسیار کمتر از امروز داشت باغی مصفا بسازند.محمد شاه نیز در همین باغ بنای کوچک و ساده ای بنا کرد و به دنبال او ناصرالدین شاه “کاخ صاحبقرانیه” را در باغ نیاوران احداث کرد. آخرین بنایی که در دوران قاجار در باغ نیاوران ساخته شد مشهور به کوشک احمدشاهی است. در زمان حکومت پهلوی دوم، برخی از بناهای کوچک باغ نیاوران تخریب شد و کاخ نیاوران با سبکی مدرن جهت سکونت شاه و خانواده وی ساخته شد.

با دارا بودن 5 موزه (کاخ اختصاصی نیاوران، کاخ صاحبقرانیه، کوشک احمدشاهی، موزه جهان نما، کتابخانه اختصاصی) و فضاهای فرهنگی دیگر همانند تالار آبی، سینمای اختصاصی و گالری جهان نما و همچنین باغ نیاوران که از باغهای سه گانه ییلاقی و بزرگ شمال قدیم بوده است، مجموعه کاخ نیاوران جاذبه هایی از تاریخ، فرهنگ و طبیعت را به تماشا گذاشته است.

در ادامه می توانید جهت شرکت در مسابقه عکس و یا نظرسنجی آثار، به اینستاگرام آیتوریسما مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که نتایج مسابقه در شبکه های اجتماعی و وب سایت منتشر خواهند شد.

 

 

فراخوان مسابقه عکس کاخ نیاوران

فراخوان مسابقه عکس کاخ نیاوران