نتایج چالش عکس دریاچه ارومیه

نتایج چالش عکس دریاچه ارومیه، در خلال نظرسنجی از کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام طی هفته اخیر، در ادامه مطلب به نمایش گذاشته شده است. این آثار توسط عکاسان و طبیعت گردان علاقمند، جهت شرکت در چالش، با ما به اشتراک گذاشته شد. چالش های عکاسی بصورت هفتگی در صفحه اینستاگرام آیتوریسما در جریان است و شرکت در آن برای عموم کاربران آزاد می باشد. هدف از برگزاری چالش دریاچه ارومیه، شناخت هرچه بیشتر و تمام تر جنبه های بصری این جاذبه طبیعی می باشد. در ادامه پس از مرور مطلبی کوتاه در رابطه با دریاچه ارومیه، به نمایش نتایج چالش عکس خواهیم پرداخت.

دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه، پهنه نمکی وسیعی در شمال غرب ایران می باشد. این دریاچه با وسعت 5200 کیلومتر مربع، جزء دریاچه های وسیع می باشد و اشباع از نمک است. این منطقه به لحاظ شرایط اقلیمی، دارای زمستان های سرد و تابستان های به نسبت معتدل است. رودخانه هایی نظیر زرینه رود و سیمینه رود، بارش های بر سطح دریاچه و ورود جریان های آب زیرزمینی را میتوان از منابع تغذیه کننده آب دریاچه ارومیه برشمرد. باتوجه به برداشت گسترده از آب های زیرزمینی، سهم جریانات زیرزمینی در تغذیه دریاچه به سرعت کاهش یافته است. آب شیرینی که از رودخانه ها و جریانات سیلابی به دریاچه می ریزد نقش بسزایی در بهبود کیفیت آب دریاچه ایفا می کند. بدنه آبی دریاچه نسبتاً کم عمق است. طول دریاچه از 130 تا 145 کیلومتر متفاوت بوده و حداکثر عرض آن به 58 کیلومتر می رسد.

دریاچه ارومیه بزرگ‌ترین دریاچه داخلی ایران، بزرگ‌ترین دریاچه آب شور خاورمیانه و ششمین دریاچه بزرگ آب شور در دنیا است. از گذشته تا کنون، دریاچه ارومیه یکی از مقاصد گردشگری محبوب استان آذربایجان غربی بوده و هر ساله در فصول مختلف پذیرای بازدیدکنندگان بسیاری قرار می‌گیرد.

نتایج چالش عکس دریاچه ارومیه

 

دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه

عکاس: @_a_hamidi

 

دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه

عکاس: @tohid_urmia69

 

دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه

عکاس: @mehran_hasanzadeh.68

 

دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه

عکاس: @ali_babapour

 

دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه

عکاس: @ali_mobilegraphy.73