نحوه ارسال مقاله برای آیتوریسما

در این پست قصد داریم، نحوه ارسال مقاله برای آیتوریسما را بصورت خلاصه تشریح نماییم. قبل از هر چیز خواهشمندیم از کپی برداری مطالب از منابع و یا سایت های دیگر بصورت جدی خودداری فرمایید. در ضمن در صورتی که از مقاله یا منبع دیگری استفاده می نمایید، حتما نام آن منبع در قسمت منابع مقاله ذکر شود. بدیهی است تهیه یک محتوا صرفا با استفاده از یک یا چند منبع، به عنوان یک مقاله قابل پذیرش نمی باشد. در ضمن دقت به این موضوع لازم است که مقاله با سفرنامه نویسی یا برخی از محتواهای تجاری متفاوت است. در یک مقاله، هدف بررسی دقیق و جامع یک موضوع بصورت آکادمیک می باشد.

برای ارسال مقاله لطفا اینجا را کلیک نمایید.

قسمتهای مختلف مقاله ارسالی در ادامه معرفی می شوند.

عنوان مقاله:

عنوان مقاله باید به گونه ای باشد که در چند کلمه (معمولا دو تا چهار کلمه) بتواند دید کلی در خصوص محتوای مقاله ارائه دهد.

نویسنده/مولف مقاله:

یک مقاله ممکن است توسط یک یا چند نفر نوشته تا تالیف شده باشد که در این صورت لازم مشخصات کلیه افراد در مقاله ذکر شده باشد.

موضوع مقاله:

موضوع مقالات مورد پذیرش آیتوریسما در محور های زیر می باشد:

  • جاذبه های گردشگری ایران (بصورت دقیق): این نوع معرفی با سفرنامه نویسی تفاوت می نماید. در مقاله لازم است به معرفی یک مکان از دید تاریخی، فرهنگی، طبیعی و … پرداخته شود.
  • مشاهیر ایران
  • آداب و رسوم و فرهنگ اقوام مختلف ایران
  • فعالیتهای فنی، حرفه ای و صنایع دستی متداول در ایران
تصویر شاخص مقاله:

این تصویر در واقع یک تصویر یا عکس است که مفهوم کلی مقاله را بتوان با آن بیان نمود. در صورتی که عکس مربوط به شخص دیگری است، پس از کسب اجازه از وی، از آن عکس و با ذکر نام او در قسمت منابع استفاده شود.

خلاصه مقاله:

خلاصه یک مقاله، تصویری از کل مقاله را به خواننده ارائه می نماید و لذا خواننده با استفاده از خلاصه می تواند از انطباق آن مقاله با هدف خود آگاه شود. لذا لازم است در خلاصه یک مقاله، ضمن آنکه کوتاه و مختصر است، به ابعاد مختلف مقاله پرداخته شود.

محتوای مقاله و تصاویر داخل متن:

مهمترین قسمت یک مقاله، محتوای آن است. این قسمت شامل عناوین مختلف و محتواهای متناسب با هر عنوان و در صورت نیاز عکس های مربوطه است. بدیهی است عناوین یک مقاله و همچنین محتوای آن باید به گونه ای باشد که خواننده را در یک مسیر مشخص راهنمایی نموده و به هدف مورد نظر هدایت نماید. لذا لازم است تقدم و تاخر مطالب به گونه ای رعایت شود که مقاله بصورت یکدست و همبسته باشد. یک مقاله مناسب مقاله است که به موضوعی خاص پرداخته باشد و از ارائه مطالب در زمینه های مختلف (و احیانا نامرتبط) پرهیز نماید.

جمع بندی مقاله:

جمع بندی مقاله، محتوای کوتاهی است که در انتهای مقاله ارائه شده و هدف از آن جمع بندی و نتیجه گیری از مقاله است. جمع بندی مقاله باید به گونه ای باشد که مطالب ارائه شده در محتوای مقاله را جمع بندی نماید نه اینکه مطلبی خارج از محتوای مقاله ارائه نماید. در واقع جمع بندی، نتیجه آن مقاله (و آن تحقیق) است نه لزوما نظر شخصی نویسنده یا مولف آن.

منابع مقاله:

در هر مقاله ای، معمولا از چند منبع معتبر استفاده شده است که لازم است اطلاعات آن در قسمت منابع مقاله ذکر شود. برای ذکر منبع، در صورتی که منبع کتاب باشد برای ذکر آن، به ترتیب نام و نام خانوادگی نویسنده، عنوان کتاب (با فونت ایتالیک)، نام مترجم یا ویراستار، انتشارات و سال انتشار ذکر می گردد. در صورتی که از مقاله استفاده شده باشد برای ذکر آن به ترتیب نام و نام خانوادگی نویسنده، “نام مقاله”، نام نشریه و سال انتشار ذکر می شود. در صورتی که از مطالب یک وب سایت استفاده شده، لازم است به این نکته توجه شود که مطالب آن سایت صرفا با اهداف تجاری (نظیر تورهای گردشگری، بلیت و رزرو هتل و …) نوشته نشده باشد و برای ذکر آن به عنوان منبع آدرس (URL) سایت ذکر شود.

در ادامه به شیوه ارائه قسمتهای مختلف یک مقاله برای آیتوریسما پرداخته می شود.

وارد کردن مشخصات:

برای ارسال مقاله برای آیتوریسما لازم است قبل از مشخصات نفر اول مقاله (نویسنده یا مولف) در قسمتهای مرتبط تکمیل شود. این مشخصات شامل نام و نام خانوادگی، شماره همراه و همچنین در صورت تمایل آیدی اینستاگرام نفر اول می باشد.

این موارد در شکل زیر نشان داده شده است.

مشخصات شخصی فرم ارسال مقاله

عنوان مقاله:

در این قسمت عنوان مقاله ذکر می شود. همان طور که در قسمتهای قبل ذکر گردید، عنوان مقاله باید به گونه ای باشد که در چند کلمه (معمولا دو تا چهار کلمه) بتواند دید کلی در خصوص محتوای مقاله ارائه دهد.

روش ارسال مقاله:

ارسال مقاله در آیتوریسما به دو صورت انجام می شود.

روش اول، ارسال فایل ورد و قابل ویرایش مقاله:

در این حالت کاربر مقاله کامل خود که شامل قسمت های مختلف و تفکیک شده زیر است را از طریق فرم برای ما ارسال می نماید.

  • عنوان مقاله
  • نویسندگان مقاله
  • تصویر شاخص مقاله
  • خلاصه مقاله (حدود 100   کلمه)
  • محتوای مقاله (حداقل 2000 کلمه)
  • جمع بندی (حدود 200 کلمه)
  • منابع

لطفا پس از انتخاب فایل ارسال مقاله، تا قبل از آنکه پیام ارسال موفق نمایش داده نشده، اقدام دیگری انجام ندهید تا در عملیات ارسال مشکلی اتفاق نیفتد.

در ابتدای این پست به تشریح هر یک از بندهای بالا پرداخته شد.

روش دوم، ارسال قسمتهای مقاله بصورت مجزا در فرم آیتوریسما

در این حالت کاربر اطلاعات مربوط به قسمتهای مختلف مقاله را در قسمتهای مرتبط با آن وارد می نماید. در این حالت با توجه به برخی از محدودیت های موجود، ارسال تصاویر داخل محتوا بصورت مجزا انجام می شود که برای این منظور لازم است محل قرار گیری هر عکس در متن مشخص شود. به عنوان مثال می توان به هر عکس شماره ای اختصاص داد و در متن در قسمت مربوط به شماره آن ذکر ذکر شود.

لطفا پس از تکمیل قسمتهای مختلف، تا قبل از آنکه پیام ارسال موفق نمایش داده نشده، اقدام دیگری انجام ندهید تا در عملیات ارسال مشکلی اتفاق نیفتد.

برای ارسال مقاله لطفا اینجا را کلیک نمایید.